- روانشناسی
- ازدواج
- اعتیاد و آثار مخرب آن
- اهمیت مدیریت زمان در زندگی انسان ها
- ژنوگرام
- نقش رسانه ها در روند راهنمایی و مشاوره شغلی
- همه چیز راجب رفتار نابهنجار در کودکان اتیسم و کودکان دارای بیشینه اختلال زبان
- اصول تعلیم وتربیت از دیدگاه دیویی ودکتر هوشیارو مقایسه آنها
- اختلالات حافظه
- عوامل اجتماعی کاهش ازدواج
- ویژگیهای روان شناختی عقب ماندگان ذهنی
- سایکودرام
- فرسودگی تحصیلی چیست؟
- مشاوره زناشويي
- دانلود کتاب بیشعوری-دکتر خاویر کرمنت
- دانلود کتاب بازی ها(روانشناسی روابط انسانی)-اریک برن
- دانلود کتاب ضمیر ناخودآگاه(زیگموند فروید)
- چگونه تمرکز داشته باشیم؟
- روانشناسی دست خط
- تحلیل نقاشی کودکان
- توصیه های مشاور
- 10نکته ساده درباره مصاحبه
- اهمیت زمان در زندگی انسان
- جمعبندی و نتیجهگیری از کتاب قورباغه را قورت بده
- آزمون های روانشناسی
- آزمون هوش وکسلر بزرگسالان
- تست ميزان جسارت اجتماعي
- گروه سنجی ملاک محور
- تست هالند
- آزمون 16 عاملی شخصیت کتل
- جدول نمره دهی آزمون ریون
- پاسخنامه آزمون ریون
- پاسخ نامه رغبت سنج تست هالند
- فرم های روانشناسی
- فرم مصاحبه راهنمایی و مشاوره
- فرم شماره یک هدایت تحصیلی
- فرم نظر خواهی از دبیران
- نمون برگ شماره سه و چهار هدایت تحصیلی
- نمون برگ بررسی های مشاوره ای
- فرم مشخصات دانش آموز
- کارت شماره یک مشخصات فردی و خانوادگی دانش آموز
- زندگینامه های بزرگان روانشناسی
- زندگینامه راجرز
- مطالب طنز روانشناسی
- خواص ازدواج برای آقایون و خانوم ها
- طنز شیرین خواستگاری دانشجوئی
- ویدیو های ارزشمند و کمیاب
- ویدیوی کوتاه از آلبرت انیشتین
- تریبون آزاد
- نیش خند ها و ریش خند های صمد بهرنگی
- دانلود فایل mp3 مستند کتاب راز
- دانلود کتاب (آیا تو آن گمشده ام هستی؟)باربارادی آنجلیس
- دانلود کتاب (سینوهه-پزشک مخصوص فرعون)
- اصول تعلیم وتربیت از دیدگاه دیویی ودکتر هوشیار و مقایسه آنها
- چگونه تمرکز داشته باشیم؟
- دانلود فایل صوتی مشاوره زنانشویی
- فرم مشخصات دانش آموز
- ویدیوی کوتاه از آلبرت انیشتین
- آزمون 16 عاملی شخصیت کتل
- اختلالات حافظه
- کارت شماره یک مشخصات فردی و خانوادگی دانش آموز
- نمون برگ شماره سه و چهار هدایت تحصیلی
- دانلود کتاب بیشعوری-دکتر خاویر کرمنت
- تست ميزان جسارت اجتماعي
- نمون برگ بررسی های مشاوره ای
- خواص ازدواج برای آقایون و خانوم ها
- ازدواج
- 10نکته ساده درباره مصاحبه
اینهلدر بر اساس نظریه پیاژه طرحی را ارائه داد که در آن بزرگسالان عقب مانده را دسته بندی کرده بود .
وی به این نکته پی برد که :
بزرگسالان عقب مانده شدید و عمیق (کانا)در سطح هوش حسی – حرکتی تثبیت شده اند.
بزرگسالان عقب مانده معتدل (کالیو)ناتوان در فایق آمدن بر دوره مشهودی ما قبل عملیاتی هستند.
بزرگسالان عقب مانده خفیف(کودن)در سطح عملیات عینی عمل می نمایند
و بزرگسالان مرزی تنها به استفاده از شکل های ساده عملیات صوری قادر هستند.
نضج در کودکان عقب مانده ذهنی از بسیاری جهات کند می باشد . سنین نشستن،راه رفتن و به ویژه تکلم به تاخیرمی افتد آنها در6 سالگی هنوز آماده یادگیری زبان نیستند و اندام های آنان به رشد خودادامه می دهند.
عقب ماندگان ذهنی به علت نقص دررشد هوشی در حد کودکان عادی نمی توانند مطالب را یاد بگیرند وقادربه بهره گیری ازتجربه های قبلی خود نیستند .
هرچه نارسایی های هوشی درعقب مانده ذهنی شدید تر باشد اختلال در نیروهای حیاتی و روانی او نیز شدید تر می باشد.
بی دقتی کودک عقب مانده را مربوط به اختلال درحافظه کوتاه مدت می پندارند. حافظه دراز مدت این کودکان چندان مختل نمی باشد و می توان با تکرار و تمرین زیاد، مطالب را به حافظه آنان سپرد.
فراموشی در زمینه های کلامی بیشتر از زمینه های عملی است .
تمرین و تکرارنقش قاطعی در حافظه این افراد بازی می کند . بدون تمرین ، امکان زیادی وجوددارد که مطالب به سرعت از حافظه کوتاه مدت آنان ناپدید شود .
اعتقاد بر این است که کودکان عقب مانده در حافظه بلند مدت مشکل زیادی ندارند و نقص اساسی در حافظه کوتاه مدت آنان می باشد.
...